معارف بلند صحیفه سجادیه در جامعه نشر داده شود


مسئول کانون مساجد استان یزد با تاکید بر معرفی هر چه بیشتر ابعاد شخصیتی و معرفتی امام سجاد(ع) گفت: باید صحیفه سجادیه در میان نسل جوان بیشتر معرفی و شرح و تفسیرهای متنوعی بر آن نوشته شود.

علی حکیمیان، با تاکید بر جنبه های مختلف صحیفه سجادیه، گفت: جوانان باید با مضامین بلند این کتاب ارزشمند بیشتر آشنا شده و معنویت و اخلاق را در جامعه نشر و گسترش داد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری جلسات مختلف دعا در جامعه، افزود: جامعه امروز با آسیب های متنوع اخلاقی و عرفانی نظیر عرفان های کاذب روبه رو است و توجه به کتب ادعیه نظیر صحیفه سجادیه می تواند سدی در برابر این انحرافات باشد.

حکیمیان با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) در عصر خود مبارزه با دعا را در پیش گرفته بود، خاطرنشان کرد: صحیفه سجادیه به عنوان دریای عمیقی از معارف در شرایط کنونی نیز می تواند ابزار مناسبی برای مقابله با جنگ نرم دشمن باشد.

وی با بیان اینکه باید امام سجاد به عنوان الگوی جوانان امروز معرفی شود، افزود: جوانان باید با الگو قرار دادن آن حضرت در ارتقای درجات ایمان و اخلاص خود تلاش کنند.

مسئول کانون مساجد استان یزد با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) تنها میراث از مردان واقعه کربلا بود، گفت: امام سجاد(ع) نقش بسیار مهمی در بازگویی حادثه کربلا و زنده نگه داشتن آن داشت و اگر وی نبود از اسلام ناب محمدی اثری باقی نمی ماند..

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا